خريد و فروش خودرو در سايت ديوار
تب رانندگي و به آغوش کشيدن يک خودروي کراس اوور ، خودروسازان برجسته جهان را مجبور کرده است که هر ساله نمونه اي از اين کلاس محبوب اتومبيل را در سبد خودروهاي خود داشته باشند.
به گزارش ايسنا ، کراس اوورها در گذشته براي سفرهاي مهيج جاده اي مورد استفاده قرار مي گرفتند ، اما امروزه با توليد انواع لوکس ، بيشتر جوانان اين اتومبيل ها را براي رانندگي در داخل شهر به سدان ترجيح مي دهند. در سال هاي اخير شرکت هاي بزرگ خودروسازي با طراحي و ساختارشکني متفاوت سعي در جلب مشتري داشته اند. نيسان با توليد جوک بنيانگذار بخش جديدي در صنعت خودرو شد. ظاهر نامتعارف و متنوع خودرو و نحوه استقبال از آن باعث شد ساير خودروسازان با چنين طرح هايي روبرو شوند. در اين ميان ، چند اتومبيل بيش از بقيه پرورش يافته اند: تويوتا با مدل CHR ، رنو با کپچر ، پژو با 2008 و سانگيانگ با تيوولي از جمله خودروهايي هستند که در کشورمان از شوخي هاي نيسان آشنا و قدرتمند به حساب مي آيند.
نيسان در رقابت با آسيايي هاي درجه يک شوخي مي کند!
آنچه در ابتدا با نيسان يک شوخي است تخيل و زمان پخش متفاوت آن هم جنبه مثبت و هم انتقادي دارد. البته طرفداران اين خودرو به دليل فروش بسيار خوب قطعاً از وزن بيشتري برخوردار هستند. نيسان جوک ها را در سه نوع Skypack ، Sport و Platinum با اختلاف قدرت موتور و گزينه هاي مختلف معرفي کرد. نيسان جوک از کيفيت ساخت بسيار بالايي برخوردار است.
کابين اسپرت اين خودرو با شباهت بسيار زياد آن به موتورهاي رالي ، از هيجان و سرعت سرريز است. نيسان تقريباً بيشتر گزينه هاي اتومبيل لوکس مانند کروز کنترل ، دوربين ديد عقب و سنسورهاي مختلف هشدار دهنده نقطه کور را که بين خطوط لبه و سقف Panorauma حرکت مي کنند براي شوخي در نظر گرفته است. از نظر ايمني ، نيسان يک شوخي 5 ستاره از موسسه Euro NCAP دريافت کرد که نشان دهنده سطح بالاي ايمني آن است.
جوک در تيپ هاي Skypack و Platinum داراي يک موتور 1.6 ليتري با قدرت 117 اسب بخار قدرت است و در نسخه اسپرت با يک موتور 1.6 ليتري 190 اسب بخار قدرت ارائه مي دهد که قابل مقايسه نيست. اگر سوال در مورد طراحي ظاهري را با سليقه در نظر بگيريم ، قيمت بالاي و محدود بودن خدمات پس از فروش اين خودرو در ايران را مي توان از نقاط ضعف آن دانست. از طرف ديگر ، خودروساز ژاپني تويوتا با نيسان جوک وارد رقابت با CHR شده است. تويوتا CHR علي رغم شباهت هاي زيادي که با شکل طراحي نيسان جوک دارد ، خودروي زيبايي به نظر مي رسد. مانند ساير محصولات تويوتا ، کيفيت مواد و عملکرد فني نکته مهم و مثبت Toyota CHR است.
ليست کاملي از گزينه ها و سنسورهاي مختلف اين خودرو ، از جمله سيستم پيشگيري از تصادف با رادار موج کوتاه ، سيستم تشخيص علائم راهنمايي و رانندگي و کنترل خودکار در سرپايي و سربالايي نمونه هايي است که در نيسان جوک يافت نمي شود. در قلب تويوتا CHR يک موتور 1.2 ليتري 115 اسب بخاري و يک موتور هيبريدي 122 اسب بخاري وجود دارد که مي تواند ضعيف تر از موتور نيسان جوک باشد ، اما تويوتا با يک نمونه اوليه هيبريدي از ماشين جک پات را چرخانده است.
عيب تويوتا CHR قيمت بسيار بالاي خودرو است که حتي از نيسان جوک نيز گران خواهد بود. اما در کنار اين دو آسيايي پر سر و صدا ، ما يک خودروساز کره اي را داريم که با کراس اوور هاچ بک خود يک رقيب بزرگ است. سانگ يانگ تيوولي يک ماشين جمع و جور محبوب است که شايد طراحي خاصي متفاوت از شوخي هاي CHR و نيسان نداشته باشد اما در کلاس خود يک ماشين زيبا و متفاوت است. تقريباً بيشتر گزينه هاي لوکس رفاه اتومبيل در Tivoli نيز ديده مي شود و از اين نظر ، در مقايسه با رقبا چندان نتيجه نمي گيرد. پيشرانه 1.6 ليتري با قدرت 128 اسب بخار و شتاب خوب از طريق بدنه تيوولي نويد يک ماشين قدرتمند و تيز را مي دهد. تنها نقطه ضعف سنگيانگ تيوولي ارتفاع کم ماشين از سطح زمين است. اما دست برنده اين خودرو قيمت مناسب آن است که باعث رونق آن در بازار فروش خودرو شده و با نيسان جوک و تويوتا CHR که قيمت هاي نجومي دارند رقابت مي کند.
با اروپايي هاي شناخته شده رقابت کنيد
در زير ، وقتي چندين نمونه از شوخي هاي نيسان در ديوار تهران و ساير وب سايت هاي خريد و فروش خودرو را بررسي مي کنيم ، در اين کلاس اتومبيل نام هاي اروپايي نيز پيدا مي کنيم. رنو کپچر و پژو 2008 از رقباي اروپايي و شناخته شده نيسان جوک هستند. در بحث ظاهر ، اين دو خودرو قطعاً در برابر ظرافت و طراحي خاص نيسان جوک حرفي براي گفتن ندارند. رنو کپچر از گزينه هاي رفاهي چيزي کم ندارد و بيشتر گزينه هاي اين کلاس از وسايل نقليه براي همين منظور طراحي شده اند.
اما نکته قابل توجه در مورد اين خودرو ، صرفه جويي در مصرف سوخت بسيار خوب و کيفيت ساخت آن است. موتور e خودرو با حجم 1.2 ليتر قدرت 120 اسب بخار دارد. از معايب رنو کپچر استفاده از مواد پايين در کابين است که در مقايسه با کيفيت مواد نيسان ضعف بزرگي محسوب مي شود. بر خلاف پژو 2008 ، نيسان جوک ديگر رقيب فرانسوي ، نيسان جوک با طراحي زيبا و کاملاً شبيه آن ، اگر پژو در تجهيز گزينه هاي رفاهي خودرو کمي عملي تر بود ، مي توانست رقيب سرسخت نيسان جوک باشد. پژو 2008 مجهز به موتور 1.6 ليتري با قدرت 163 اسب بخار است که نکته مهمي است. نقطه قوت پژو 2008 قيمت مناسب آن در مقايسه با نيسان جوک ، مصرف سوخت کم و شتاب بسيار خوب خودرو است اما اين خودروي زيبا در بحث گزينه هاي رفاهي در مقابل شوخي هاي نيسان حرفي براي گفتن ندارد.