پيوندهاي خارجي را با يک زبان SEO بسيار ساده در خارج از صفحه ايجاد کنيد
پيوندهاي خارجي را با يک زبان SEO بسيار ساده در خارج از صفحه ايجاد کنيد
ايجاد پيوندهاي خارجي يکي از مهمترين جنبه هاي سئو خارج از صفحه است ، اما مي تواند به بهبود رتبه سايت کمک زيادي کند. با کمک يک لينک خارجي مي توانيد اعتبار مصنوعي براي سايت ايجاد کنيد. اين مثال را در نظر بگيريد: يک محصول جديد به بازار مي آيد ، مانند لباسي که باعث مي شود 3 اندازه را همزمان از دست بدهيم. تبليغات زيادي براي اين لباس انجام مي شود. بيلبوردها و فضاي مجازي همه پست هاي مربوط به اين لباس را به عنوان تبليغات منتشر مي کنند. در چنين شرايطي ، حتي با وجود تبليغات ، هنوز نمي توان به اين لباس اعتماد کرد ، زيرا خوب و مفيد بودن آن براي شما يا ديگران ثابت نشده است. شرکت پوشاک يکي از اين لباس ها را به شخص مشهوري که مورد قبول مردم است مي دهد تا مردم نظر اين فرد مشهور را در مورد لباس بشنوند و به اين لباس اعتماد کنند. مردم پس از ديدن نظر يک فرد مشهور ، به سودمندي لباس اعتماد بيشتري دارند. در ضمن ، شما فقط مي دانيد که يک شرکت جديد با اين مشخصات شروع به کار کرده است ، اما نتوانسته است شما را تحت تأثير قرار دهد. تا اينکه دوستي که خيلي به شما نزديک است به شما مي گويد که اين لباس را درست کرده و در ابتدا اندازه آن واقعاً کاهش يافته است. اعتماد به نفس شما در خريد لباس افزايش مي يابد و خواهيد فهميد که اين لباس راهي سريع براي کاهش اندازه است. حال تصور کنيد ساير اعضاي خانواده و دوستاني که مي شناسيد هنوز اين لباس را تأييد مي کنند و از آن استفاده کرده اند. بررسي هاي مثبت آنها تأثير مثبتي در نظر شما و اطمينان بيشتر به اين محصول دارد. مثال بالا يک تعريف ساده از اتصال خارجي است.
متن لنگر چيست؟
قبل از تعريف پيوندهاي داخلي و خارجي ، بايد با متن لنگر آشنا باشيد.
متن پيوست همان کلماتي است که به صفحه ديگري منتهي مي شود. به زبان ساده تر ، کلمات انتخاب شده و مرتبط را متن لنگر گفته مي شود. کلماتي که معمولاً با تغيير رنگ متن يا خط همراه هستند براي جلب توجه و اهميت بيشتر آن در زير کلمه قرار مي گيرند ، متن هاي لنگر شده اي هستند و با کليک بر روي آن ، به صفحه جديدي مي رويم.
Google با استفاده از اين ويژگي ها براي شناسايي موارد زير مي تواند به راحتي معناي واقعي ، تعداد چنين پيوندها و URL هاي پيوند داده شده به متن هاي لنگر شده را شناسايي کند:
بنابراين ، با توجه به اهميت ايجاد لينک ، مهمترين کلمات کليدي در هر يک از صفحات نوشته شده در سايت به ساير صفحات فرود به عنوان متن اصلي پيوند داده مي شود تا Google و کاربران را به مسير پيوند هدايت کند.
لينک سازي داخلي و لينک سازي خارجي
پيوند داخلي نوعي پيوند است که از سايت به صفحات ديگر سايت منتهي مي شود. پيوندهاي داخلي آدرسي مشابه آدرس اصلي سايت دارند که به آدرس اصلي سايت اضافه مي شود و همچنين گوگل پيوند داخلي را تعيين مي کند.
صفحه مرتبط با متن لنگر بايد داراي موضوعي مرتبط با کلمات آن باشد. به عنوان مثال ، شما نمي توانيد در مورد آموزش هاي وردپرس نظر دهيد و لنگر يک آموزش وردپرس را به صفحه آموزش هاي طراحي پيوند دهيد. به اين ترتيب ، گوگل سايت پيوند داده شده را سايتي با محتواي بي فايده تصور مي کند.
ساخت پيوند داخلي به معناي ايجاد پيوند هدفمند براي هر کلمه کليدي براي صفحه مرتبط با آن کلمه کليدي است. هر کلمه کليدي بايد يک صفحه فرود جداگانه داشته باشد تا Google متوجه شود که سايت به صورت حرفه اي روي کلمات کليدي کار مي کند. به عنوان مثال ، يک سايت پزشکي قلب و عروق نبايد شامل تمام صفحات خود با کلمه کليدي جراحي قلب باشد ، بلکه بايد عناوين مختلف و ساير کلمات مرتبط را نيز بررسي کند و مقالات جامع تري را ارائه دهد. به عنوان مثال قرار دادن 20 مقاله تحت عنوان عمل جراحي قلب نه تنها کمکي به سايت جستجوگرها نمي کند بلکه Google را براي انتخاب صفحه فرود فريب مي دهد و در واقع نمي داند کدام صفحه را در نتايج خود نشان دهد و اين مشکل باعث افت در رتبه بندي شما در Google خواهيد بود.
ايجاد لينک به صورت داخلي سرعت نمايه سازي سايت را نيز افزايش مي دهد ، زيرا ربات هاي گوگل مي توانند با استفاده از پيوندها به هرجاي سايت بروند و سايت را سريعتر نمايه سازي کنند.
شما مي توانيد به راحتي تمامي مباحث مربوط به لينک سازي خارجي را در وبسايت seoedu مطالعه کنيد و اطلاعات کافي لازم را در اين حوزه به دست آوريد.
علاوه بر تأثير خوب اتصال داخلي گوگل ، مي تواند تجربه کاربر يا (تجربه کاربر) را نيز بهبود بخشد ، زيرا اگر محتواي توليد شده واقعاً جذاب و مفيد باشد و کاربران از خواندن مقاله لذت ببرند ، اگر محتواي عنوان مقاله پيشنهاد شود توسط نويسنده ارائه خواهد شد ، مقاله بعدي قطعاً توسط کاربران خوانده خواهد شد. اين باعث مي شود تعداد کاربراني که در سايت مي مانند و بيشتر مرور مي کنند ، افزايش يابد
منبع: seoedu.ir